Matematik eğitiminde çoklu sunumların önemi vurgulanıyor. Mesela bugün ABD'de, bazı büyük eyaletlerde, dersin eğitim programlarının sadece "çözümsel muhakeme" yaklaşımı kullananlara uygun olduğunun, "bütünsel", "pratik" yada "soyut" yaklaşımlara pek de uygun olmadığının fark edilmesi ile yeniden gözden geçirildiğini bu inceleme sonucunda değişik kıyaslama ve muhakeme yaklaşımı kullananlar dikkate alınarak yeniden değerlendirildiğini takip ediyoruz. Burada herkesin kendine has öğrenme stiline uygun olanını seçmesi için açıklamalar yapıldı. Örneğin hem resimle, hem grafiklerle, hem aktivitelerle, hem tabloyla yapılıyor.
Öğrencilerin direk dolaylı katılımıyla gerçekleşen, niçin, basıl, neyi öğreneceğine karar hakkı veren "aktif öğrenme yöntem ve teknikleri" her geçen gün biraz daha yayılıyor.
Matematik eğitiminin en önemli amacı özümsemeyi, problemlere çözüm yolları aramayı, düşünmeyi, buradaki bağlantıları yakalama ve çözmeyi öğretme olduğuna göre aktif öğrenme yöntemlerinin matematik eğitimine doğrudan yansıması gerçekleşmektedir. Nihayetinde aktif katılımlı öğrenmeyi anlatan kaynakların neredeyse tamamında, verilen teknikler ifade edilirken verilen örneklerin birçoğunun matematikle ilgili olması rastlantı değildir. Şu anki haliyle bilgisayarlı eğitim belki güzel avantajları var ama sınava hazırlık sürecinde test çözümü ağırlıklı olduğu için Çince öğrenmek gibi oluyor pc de ders. Değişen şartlar alt sınıflarda etkin olduğunu gösterir.
Matematik dersi için özel ders hizmeti, matematik özel dersleri hakkında bilgiler ve matematik dünyasından güncel bilgiler platformu
26 Ağustos 2014 Salı
Matematik Eğitiminde Değişiklikler
Etiketler:
Matematik
,
Matematik Dersi
,
Matematik Eğitiminde Değişiklikler
,
Özel Ders
Kaydol:
Kayıt Yorumları
(
Atom
)
Hiç yorum yok :
Yorum Gönder