26 Ağustos 2014 Salı

Matematik Eğitiminde Değişiklikler

         Matematik eğitiminde çoklu sunumların önemi vurgulanıyor. Mesela bugün ABD'de, bazı büyük eyaletlerde, dersin eğitim programlarının sadece "çözümsel muhakeme" yaklaşımı kullananlara uygun olduğunun, "bütünsel", "pratik" yada "soyut" yaklaşımlara pek de uygun olmadığının fark edilmesi ile yeniden gözden geçirildiğini bu inceleme sonucunda değişik kıyaslama ve  muhakeme yaklaşımı kullananlar dikkate alınarak yeniden değerlendirildiğini takip ediyoruz.  Burada herkesin kendine has öğrenme stiline uygun olanını seçmesi için açıklamalar yapıldı. Örneğin hem resimle, hem grafiklerle, hem aktivitelerle, hem tabloyla yapılıyor.

 Öğrencilerin direk dolaylı katılımıyla gerçekleşen, niçin, basıl, neyi öğreneceğine karar hakkı veren "aktif öğrenme yöntem ve teknikleri" her geçen gün biraz daha yayılıyor.

 Matematik eğitiminin en önemli amacı özümsemeyi, problemlere çözüm yolları aramayı, düşünmeyi, buradaki bağlantıları  yakalama ve çözmeyi öğretme olduğuna göre aktif öğrenme yöntemlerinin matematik eğitimine doğrudan yansıması gerçekleşmektedir. Nihayetinde aktif katılımlı öğrenmeyi anlatan kaynakların neredeyse tamamında, verilen teknikler ifade edilirken verilen örneklerin birçoğunun matematikle ilgili olması rastlantı değildir. Şu anki haliyle bilgisayarlı eğitim belki güzel avantajları var ama sınava hazırlık sürecinde test çözümü ağırlıklı olduğu için Çince öğrenmek gibi oluyor pc de ders. Değişen şartlar alt sınıflarda etkin olduğunu gösterir.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder